Send os en besked

Seneste blog opslag

#DEMO32

489 Visninger 4 Likes

*WARNING* - PICTURE HEAVY.

⠀⠀⠀⠀

Til sæsonen for 2018 er der i Oktober 17' blevet indkøbt en MK5 R32, der får lov til at få lidt kærlighed.
⠀⠀⠀⠀
Projektet bygger på en bil med blot 139.000 km kørt, importeret fra tyskland til Danmark i 15', og spækket med udstyr.
⠀⠀⠀⠀
Heriblandt:
 - Sort himmel
 - Sæde varme
 - Soltag
 - Læderkabine
 - Regnsensor
 - Xenon m. niveauregulering
⠀⠀⠀⠀
Planen for bilen er simpel: Den skal være lav på et sæt sprøde fælge, også skal den ikke mindst lyde godt.

⠀⠀⠀⠀
0. ETAPE - UDGANGSPUNKT

⠀⠀⠀⠀

⠀⠀⠀⠀
1. - ETAPE - INTERIØR:

For mit vedkommende har det alt at sige, hvilket rat der er monteret. Her blev der indkøbt et Golf 6R rat med tilhørende ratelektronik & fartpilot arm, således at alle funktioner i rattet virker. Overvejelserne var også forbi et rat fra en MK7, men er for nyt i min optik ift. bilens alder.

⠀⠀⠀⠀

 - Gammelt originalt R32 rat.

⠀⠀⠀⠀

 - Nu med Golf 6R rat

⠀⠀⠀⠀

Efter at have været forbi René ved Cartrends.dk blev der besluttet, at der også skulle en ny radio i, eftersom der var monteret en Kineser radio i, som jeg ikke kunne affinde mig med. Her faldt valget på den nye Discovery Media, der har været med til at give bilen et "alders boost". Radioen er lyn hurtig, og kan klart anbefales trods prisen.

⠀⠀⠀⠀

 - Gammel Kina radio:

⠀⠀⠀⠀

- Discovery Media

⠀⠀⠀⠀

2.  - ETAPE - FÆLGE

Et par måneder forinden faldt jeg over et sæt BBS LM 9.5x19 ET32 & 36. Fælgene blev da adskilt og facemountet, hvor målene endte i ET44 & 48 samt prøvemonteret, hvor det viste sig, at bilen godt kunne "tucke" fælgene.
Centrene blev da afsyret, glasblæst og sendt over til Kim Rabøl med en gang original BBS lak. Mens at centrene ventede på at få lak, blev der bestilt nye originale emblemer, bolte & ventiler hjem. Tønderne er blevet strippet for klarlak på kanterne, og sendt til Kim rabøl for lak & efterfølgende videre for at få poleret kanter hos Jesper Uhre.

⠀⠀⠀⠀

 - Afsyrede centre klar til blæsning

⠀⠀⠀⠀

 - Glasblæste LM centre med 2 stks 11" LM i baggrunden.

⠀⠀⠀⠀

 - Prøvesetup med nylakerede centre.

⠀⠀⠀⠀

 - Nylakerede centre med nye BBS emblemer i sort/guld.

⠀⠀⠀⠀

3. ETAPE - EXTERIØR

For at opnå en pæn og clean bagende er det nødvendigt at ofre bagrudeviskeren ved at montere et Wiper delete kit - MK5. Eftersom den alligevel ridser bagruden, og den så sjældent benyttes, gør det absolut intet.

⠀⠀⠀⠀

4. ETAPE - ANSKAFFELSE AF UNDERVOGN & DERTIL TILHØRENDE UDSTYR

Ved at den Amerikanske producent Airlift Performance netop har anskaffet sig TÜV godkendelse på deres MK5 luftundervogne, var det oplagt at få denne monteret. Samme undervogn var også monteret på vores MK2, der tillod maksimal sænkning, komfort og optimal levetid gennem materialer af højeste kvalitet.

⠀⠀⠀

Mht. Styringen der skal håndtere luften til undervognen faldt valget på en Airlift Performance 3H. Vi har tidligere haft fokus på Accuair, der også er et sublimt produkt, men vi må blot erkende at 3P/3H styringen fra Airlift, tilbyder samme elementer til hurtigere leveringstider og ikke mindst en billigere pris.

⠀⠀⠀

 - NB: Billede fra Andreas Gerlach's Ibiza Cupra - Læs mere om den Her.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

For at kunne hæve og sænke luftundervognen kræves der en tank og kompressor. Bilen skal bruges til varekørsel og ikke mindst almindelig hverdagskørsel, så en synlig opbygning er udelukket. Der blev forsøgt med lidt forskellige tanke, som var på lager: G.A.S. 11.5L's tank, 3 & 5 gallons matsort tank. Alle havde problematikken, at de fyldte for meget, når R32'eren er født med høj brønd. Der vidstes fra tidligere projekt - Claus Helligsø's MK7, at der kunne skaffes nogle slim tanke, der er aflange, som vil kunne virke, men i stedet blev der bestilt 2x originale Audi A6 4F Allroad tanke hjem.

Disse originale tanke skal som udgangspunkt sidde bagved kofangeren, om de kan det, findes der ud af senere.

⠀⠀⠀⠀

Ved at der er bestilt to originale tanke, er der ingen udtag til tømning på disse. Så der skal tages højde for, om der skal laves udtag til dette, også benytte en almindelig viair kompressor, eller om en kompressor med lufttørrer skal anskaffes.

⠀⠀⠀⠀

6. ETAPE - VINTERHJUL

Vinteren nærmede sig, og i starten af November måned kørte vi kampagne på Rotiform fælge, hvilket indbød til at finde et sæt til vinterkørsel. Et sæt LAS-R i 8.5x19 ET45 blev da kombineret med et sæt 215/35R19 vinterdæk, der tilsammen giver et flabet vinterudseende.

⠀⠀⠀⠀

⠀⠀⠀⠀

7. - ETAPE - MILLTEK

Sådan en 3.2L's motor fortjener en rigtig afgang, og her kommer Milltek Sport på banen.
I løbet af tre dage landede der en Milltek Resonated catback MED Cat delete.

⠀⠀⠀

 - Komplet Milltek opsætning.

Milltek catback + Cat delete

⠀⠀⠀

 - Milltek monteret. Dog skal den rykkes længere tilbage for et mere aggressivt udseende.

⠀⠀⠀

8. - ETAPE - Alle gode gange 3.

Sidst i November dukkede der et sæt fælge op, som DEMO32'eren simpelthen fortjente. Se nedenstående sneak peak.

Læg en kommentar

Login for at kommentere